Menang Tournament Ragbi.



Hari tu gua ada join tournament ragbi, gua nyer team, Bintang Rugby Club. Team gua ni kira imba gak ar, mungkin sebab gua ada kot. Haha. Mat saleh pon ramai dalam team ni. Demm coach dia Australian kot.Cilakak accent dia buat gua biol.

Team gua ni dapat sampai final. Lawan team mana gua tak ingat. Mungkin sebab banyak kali kepala gua terhentak kat padang. Hampeh, sume tackle nak hentak kepala je.

Masa final tu gua main scrum-half. Korang tau tak scrum-half tu apa? Tak tau bukak kamuih dewan bahsa dan pustakaq. Masa da nak abis, tapi mata kiteorang sama.

Pastu fly-half lawan gua kick nak kasi clearance. Gua dapat sambut, pastu gua terus lari cam lipas kudung. Buat dummy sket, sidestep sket. Lari punya lari gua sampai kat try line, terus gua lompat macam Ma'a Nonu kat atas tu.

Time tu gua da bangga da. Yela, dapat buat tiebreaker kan. Tetiba je coach gua cakap mami jarum mami jarum. Gua da pelik, jadah mat saleh ni tetiba cakap mami jarum? Gua ni laju sangat macam mami jarum sebarkan fitnah ke ape?

Pastu gua dengar adik gua jerit, ada orang call! Sambil lagu kung-fu fighting berkumandang menandakan ada orang call phone aku.

Bugima, rupa-rupanya gua mimpi. Demm gua da feeling abes da lepas dapat try. Gua terus bangun, basuh muka, terus telan goreng cempedak yang mak gua buat.

Rupa-rupa nya mami jarum tu nenek gua yang cakap. Dia tengah tengok cerita tu.

Sampai sekarang gua tension, jadah la.

This entry was posted on Friday 23 December 2011 and is filed under ,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.