Marabahaya Bahagian Uno


Hah, lu tengok title tu saspen tak?

Tadi pukul 8 pagi lebih gua dengan bapak gua gerak pergi KPTM Bangi. Kat Bangi la takkan kat Banting kot. Gua ada so called interview yang mana bukanlah interview, tapi hanya Psychometric Assessment Test untuk budak-budak yang apply Mara. Budak-budak special JPA-Mara terus interview lak.

Gua sampai sana dalam 9.15. Sampai-sampai brader guard ni tanya gua, "JPA-Mara ke Mara?". Gua buat muka inesen sikit, cakap Mara. Dia suruh bapak gua park dekat padang. Gua tengok tiang ragbi kat padang tu punya lah pendek. Dia ingat budak-budak ni kick conversion rendah macam shoot penalti bola ke apa? Itu lu tak kira yang RWC lagi. Itu lagi punya cilaka tinggi, gua ingat dalam lima tingkat tak lari.

Setel parking dekat sebelah tiang ragbi tu gua dengan bapak gua gerak pergi depan dewan apa tah. Gua pusing-pusing kejap lepas tu tanya budak Shah Alam ni yang ni register pukul berapa punya. Dem, pukul sembilan rupanya. Apa lembab sangat tak habis-habis lagi. Gua rilek kejap.

Tak sampai setengah jam gitu brader yang jaga tempat register tu panggil yang kena register pukul 10.30. Gua pun gerak la nak beratur. Baik gua nak beratur, ekor mata gua dapat detect lembaga yang sangat familiar. Fuuu. Wafi rupanya. "Dem lama tak bersua muka," kata gua dengan nada eksited. Gua pun sembang-sembang dengan dia sampai habis register.

Tengah duk register gua.....

Bersambung kat sini....

This entry was posted on Wednesday 17 April 2013 and is filed under ,,,,,,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.