Dilema Cap Biskut Lutut

this, or, that, dilemma, dilema, art, life, which, one, to, choose, uncertain,

Semalam 20 haribulan Mei 2013, semua lepasan SPM 2012 dah runsing dari 10 haribulan lagi pasaipa Mara dok tunda-tunda je. Semalam pun buat hal lagi, katanya keluar pukul 4 lepas tu delay lagi sejam, kemudian lagi 30 minit, last-last dia kasi ulti, pukul 11 baru keluar. Noharom. Tapi gua time rilek je brader. Kita mau rilek brader, garu telor, goyang bontot, jangan stress-stress.


Dalam pukul 8-9 gitu gua dapat berita Mara dah keluar. Gua pun rilek lagi macam tak ada perasaan tengon cerita HIMYM. Habis je cerita tu gua layan One Piece satu episode lak. Dah setel semua benda baru gua buka website Mara. Yelah lu orang cuba imejin kalau semua applicants Mara buka serentak, tak ke lembat macam sloth nanti website tu. Gua saja je kasi orang yang lebih eksaited dari gua buka dulu. Gua jenis rilek brader je.

Check-check, masuk number ic bagai, gua dapat. Course yang ditawarkan biotechnology. Kat bawah tu terang-terang tak kasi gua tukar course. Siap fully caps lock lagi nak tunjuk dia punya tegas gaya jerit Asma. Huh fak. 

Sekarang gua tengah dalam dilema sebenarnya, gua tak tau mana satu nak pilih antara Asasi Sains UiTM atau Mara ni. Pasal gua dengar orang kata biotech ni susah cari kerja nanti kat Malaysia. Macam mana gua nak teruskan impian gua untuk cipta Pokemon kalau biotech ni susah cari kerja? Lu cite sikit.

Itu je lah yang gua runsing, kot tak dapat kerja lepas graduate, tak pun dapat kerja yang jauh dari bidang gua pun sakit gak.


Apa-apa hal kita pekena One Piece dulu. Heh. Chow.

This entry was posted on Tuesday 21 May 2013 and is filed under ,,,,,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.