Rant II: Susah Sangat Ke Nak Hormat Cikgu?


Assalamualaikum. Kali ni gua nak serius. Tak nak merepek meraban macam selalu gua buat. Ini pasal hal yang gua sendiri tengok depan mata gua tiap-tiap hari. Sifat hormat pelajar terhadap guru. Yes, hormat.

Saban hari gua tengok murid-murid sekolah dah makin kurang sifat hormat terhadap guru-guru. Tak payah nak merantau jauh-jauh kat negara lain. Pergi kat kelas gua dah cukup. Gua ni seorang pelajar yang duduk kat kelas first, bukan nak bongkak. Gua ni tak genius mana pon. Biasa-biasa jer. Berbalik kepada cerita, student-student kat first class ni gua tengok memang la pandai. Pandai-pandai tapi kurang ajar nak buat apa bodoh.

Ada sorang member gua, bila cikgu cakap, dia akan mengata dekat belakang. Kutuk-kutuk cikgu, cakap ejek segala perbuatan cikgu tu. Yang lagi extreme siap cakap "kau ni cikgu, aku rogol karang". Gua memang pantang betul kalau ada budak perangai anjing macam ni.

Ada sekali tu gua memang sound habis-habisan kat member gua tu. Gua cakap, "lu bodoh apa, nak cakap tu agak-agak la bodoh, kau nak SPM tahun ni, hormat sikit la sial, Islam ada ajar kau kurang ajar kat cikgu ke?"

Gua mengaku kadang-kadang gua ada jugak TERkutuk cikgu gua, tapi tak de la extreme sangat.

Cikgu motivasi gua ada cakap, yang student-student dekat sekolah elite pon bukan ramai yang berjaya, sebab apa? Sebab attitude. Ramai yang dah bajet genius sampai tak reti hormat cikgu.

This entry was posted on Thursday 2 August 2012 and is filed under ,,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

2 Responses to “Rant II: Susah Sangat Ke Nak Hormat Cikgu?”

Unknown said...

Lu tampor je

ayep said...

Buat gulai depa tu sedap gak. haha.