Kasi Gua Tido, Please?


Jam menunjukkan tepat pukul 12:30 tengah hari. Waktu-waktu macam ni memang kritikal untuk gua tidur. Ditambah pula dengan ceritera cikgu chemistry gua yang umpama bedtime story, ia menjadi pemangkin kepada rasa mengantuk gua.
 
Tanpa menghiraukan bunyi bising yang dihasilkan oleh kelasmet gua yang sibuk membuat cerita rekaan yang gua meragui kesahihannya, gua terus lena diulit mimpi yang Neelofa sedang menghidangkan gua air teh buatan tangan beliau yang sungguh sweet, se-sweet mukanya.

Sedang enak gua dibuai mimpi, tiba-tiba member gua sergah. Ikuti perbualan gua dengan dia.

Dia: Woi Ayep! Bangun!
Gua: Apa lu mau jenglot!?
Dia: Cuba hang tengok 135 darjah ke arah kiri hang.
Gua: Apa benda siol? Gua tak paham?
Dia: Bawahkan sikit permandangan hang tu.
Gua: Siol lu suh gua bangun semata-mata nak suruh gua tengok pantis amoi cina tu? Syaaalll la lu. Gua  tengah gasak layan Neelofa tadi.


****

Cerita ini tiada kena mengena antara pantis yang sudah digunakan mahupun yang baru dicuci.

This entry was posted on Friday 27 July 2012 and is filed under ,,,,,,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.