Cara Menukar Skin Winamp

Salam 1 Malaysia,
Dalam post kali ni, aku nak ajar cara2 memasang skin. Bukan Skinhead atau lapah dalam bahasa Ingeris, tapi skin untuk software Winamp. Bagi yang belum reti nak pasang skin tu sila la baca. Bagi yang dah reti tu kalau nak baca pun tak per, aku tak larang. Hahaha.


1. Ok. Memula, korang kena carik dulu apa skin yang korang nak pakai. Nak carik kat mana? Carik kat           http://www.winamp.com/skins.
2. Lepas dah jumpa skin apa yang korang nak pakai, korang tekan butang download yang ada kat bawah gambar skin tu. 
 Download kat sini. Sorry kalau arrow aku x lawa. Aku fail seni. =,=
3. Lepas selesai mengdownload skin tersebut korang kena paste ke dalam folder skin. Kat mana folder tu? Memula korang bukak korang nyer "Computer". Pastu bukak "Local Disc" biasanya (C:). Kemudian bukak "Program Files". Then "Winamp". Last sekali korang akan jumpa "Skins". Paste skin yang telah korang download tu ke folder tu.
4. Setelah selesai langkah di atas, korang bukak korang nyer Winamp,  Right-Click kat mana2 kawasan dalam Winamp tu. Lepas tu click skins dan pilihlah skin yang korang sudah download. Taraaaaaaa! Skin korang da bertukar jadi lain. Lawa tak? haha.
 
Skin baru aku yang bernama S7Reflex.


Senang je kan? Jadi tunggu apa lagi? Pegi la tukar skin baru. Asyik layan skin bento je ape class. hehehe.

kthxbai. salam







This entry was posted on Tuesday 7 June 2011 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.