Domo.

Salam 1 Malaysia! 

Mesti korang tertanya-tanyakan naper lak tajuk post hari ni berkaitan domo. Saje jer aku buat post pasal domo ni pasal aku tengok da banyak sangat orang cite pasal domo ni. Domo tu domo ni. Bersepah benda ni kalau korang tengok kat kedai patung atau kedai cenderamata. Sampai adik-adik aku pon sebok mintak domo kat aku. -.- Mana aku nak cekau duet baii. 
Okay, berbalik kepada cite asal. Mesti ada antara korang yang belum kenal apa itu domo.(Btol ke ade yg x knl lg..?) Domo adalah makhluk petak kaler coklat pelik yang menetas dari telur. Dia mempunyai gigi besar yang tajam macam gigi jerung yang sentiasa terbuka. (Agak2 kalo kne ngap ngan domo ni best x?) Domo ni adalah maskot rasmi untuk stesen television NHK kat Jepun.
Makanan kegemaran domo lak ialah daging stail jepun dan stew kentang. Dia juga cukup tidak menyukai buah epal. Domo tinggal di dalam gua bawah tanah bersama Usaji. Dalam gua tempat tinggal domo juga terdapat 2 ekor kelawar iaitu Shinobu dan Morio. Domo juga mempunyai seekor kawan baik yang bernama Tashanna atau Ta-chan seekor musang.
Okay sampai di sini sajalah cite aku pasal benda domo ni.
Kat bawah ni ade sket gambar domo ihsan dari Atok google.

kthxbai. salam.



This entry was posted on Thursday 9 June 2011 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

4 Responses to “Domo.”

Aqeela Yuen said...

nak tackle mana-mana awek , bagi je Domo . sure suksess :D hahah , serious comel !

ayep said...

hahaha. domo sangat comel! XD

saya_arief said...

domo yang kacak..
macam den.
hahaha.

ayep said...

haha. kacak lak.