Kenapa Pakai Tudung Tapi Pakai Baju Lengan Pendek Dan Ketat.



Salam 1 Malaysia.

 Aku nak mintak maaf awal2 kalau entry aku kali ni menyinggung perasaan korang atau buat korang sakit hati. Bukan apa. Cuma nak menegur sesama Islam. 
Okay. Tengah hari tadi aku pergi la kenduri abg sedara aku kat Klang. Tengah sedap2 jadi photographer tak berbayar tetiba aku ternampak lak sorang minah ni. Pakai tudung da ok da. Tapi baju lak lengan pendek ketat lak tu. Adoi. Ape daa.

Sabda Rasulullah s.a.w. :

"Akan datang ummatku di akhir zaman terdiri dari kaum wanita yang mana mereka itu berpakaian dalam keadaan telanjang, di atas kepala mereka berbonggol-bonggol seperti belakang unta. mereka ini dilaknat oleh Allah dan tidak masuk mereka itu ke dalam syurga, serta tidak dapat menghidu baunya. dan sesungguhnya wangian syurga itu di dapati jarak perjalanan lima puluh ribu tahun perjalanan." (Sohih Bukhari)

Aku tak paham betol la. Baik tak payah pakai tudung teros lagi senang kan? Menyusahkan je nak pakai. Kalau korang cakap yang pakai tudung tu untuk tutup aurat. Abes tangan yang korang dok tayang tu bukan aurat ker? Yang pakai baju ketat2 sampai nampak susuk tubuh lagi dasyat wooo. Kalau nak pakai kat dalam rumah depan mahram korang tak pe la jugak.Adakah korang memakai tudung hanya sekadar mengikut trend?

Korang tau tak yang korang pakai macam ni boleh menaikkan nafsu lelaki2 mata keranjang kat luar sana. Kang bila dah jadi apa2 salahkan laki la itu la ini la. Cuba korang tengok kat diri korang dulu. Kalau korang tak pakai macam tu mungkin nafsu dia kurang sikit.

Pakai tudung tu da ok da. Benda bagus. Tapi cuba panjang kan sikit lengan baju tu sampai ke pergelangan tangan. Pastu jangan pakai ketat2. Tak pon pakai je terus baju kurung. Kan lagi cantik. Serious cakap aku suka jer tengok pompuan pakai baju kurung. Nampak ayu jer. Hak3.  XD

Bukan aku cite pasal pompuan je. Yang laki tu pon sama gak. Time main bola tu kalau nak pakai seluar pendek tu pakai la tight ke, 3 quarters ker. Tak pon pakai teros seluar panjang. Tak de la nampak bulu kaki korang tu. Kalau bulu kaki lawa tak per jugak. Hahahaha.

Okay lah. Aku tak nak salahkan sapa2. Dan aku ni bukan lah bagus sangat nak pangkah orang tak tentu hala. Just nak tegur nak memberi iktibar jer. Aku kengkadang ada gak wat silap. Aku nak mintak maaf sekali lagi kalau aku ada buat korang rasa sakit hati. Aku mintak maaf sangat2. Apa2 pon, renung2 kan dan selamat beramal.

Kthxbai. Salam.

This entry was posted on Saturday 25 June 2011 and is filed under ,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.